Feestdagen

Nog een paar weken en het is alweer tijd voor Sinterklaas en kerst! Tijd voor cadeaus en gezellig samen zijn...maar dan wel graag een beetje duurzaam, toch? Bij ons in de familie- en vriendenkring doen we niet moeilijk over tweedehands cadeaus. Vooral speelgoed wat er nog prima uit ziet gaat van het ene kind naar het andere en de kinderen hebben het vaak niet eens door, of worden zich bewust van het feit dat je inderdaad ook iemand kunt verrassen met iets van jezelf. Zo heeft mijn zoon laatst een cool ruimteschip gebouwd van lego en gaf dat aan zijn vriendje voor zijn verjaardag. "Is dat echt voor mij?!" zei het jongetje. "Ja", zei mijn zoon, "zelf gebouwd van mijn eigen lego, voor jou".

Geweldig toch? En zo is het ook voor volwassenen prima om geen nieuwe dingen te kopen, maar te genieten van een avond naar de film of theater. Dingen samen doen is leuker dan spullen voor elkaar te kopen vind ik. En áls ik dan toch een cadeau aan iemand wil geven, dan is dat meestal ook een nuttig iets. Iets waar iemand wat aan heeft en lekker lang mee gaat. Een rvs herbruikbare fles bijvoorbeeld, een lamp op zonne-energie of een natuurlijk verzorgingsproduct.....hartstikke leuk om te geven. In mijn webshop heb ik net nieuwe zeepjes binnen van Werfzeep uit Utrecht. Allemaal bio en handgemaakt en ze ruiken heerlijk. Bijvoorbeeld hun citruszeep of een heerlijk romige zeep, tjokvol cacaoboter die echt ruikt naar chocolade! Er zitten in ieder geval genoeg leuke, originele en duurzame cadeaus in de webshop waarmee je iemand kan verrassen. Ook heb ik cadeaupakketten samengesteld. De producten worden verpakt in een hergebruikt doosje zoals je op de foto ziet.
Ook kan je zelf een cadeau in hergebruikt materiaal inpakken. Zoals bijvoorbeeld een oude krant of een lapje stof. Dat staat heel leuk en het scheelt een berg inpakpapier. Op google kan je heel veel voorbeelden vinden van originele inpak mogelijkheden! 



Reacties

Populaire posts